In chock...

Kommer hem klockan 19 efter att ha varit i skolan mellan 8-16 och sen träffat mamma och Bellis en stund. Märker när jag öppnar dörren att något i inte stämmer, posten på dörrmattan ligger bortförd åt sidan. Känner att det är svalt och att jag hör ljud. Lyfter blicken och se att köksfönstret står öppet, att växterna och sakerna jag haft i fönstret står på golvet. Blir chockad men tänker "va, har målarna som ska komma på fredag mellan 14-18 varit här IDAG?" Rusar in i vardagsrummet och där står balkongdörren stårvidöppen och alla fönster likaså. Får panik! Var är Mizzi?! Jag bor två våningar upp med en trafukerad gata nedanför och fönstret längst åt höger har intw balkong utanför utan där är det rätt ut ner till gatan. Det fönster som Mizzi har som sin utsiktsplats. Har hon inte sett att det är öppet och hoppat rakt ut. 1000 tankar hinner säkert pasera där jag står som paralyserad tills jag känner en kattkropp stryka sig vid mina ben! Tack gode Gud! Värsta chocken släpper och jag tar upp henne i famnen samtidigt som tårarna kommer. Sen kommer ilskan och jag blir så förbannad att jag skakar. Jag har ringt och pratat med arbetsledaren och ordnat en bestämd tid när de ska komma. Sa att de inte får gå in i lgh själva + att jag har husdjur. Allt var Ok och jag hade ordnat så mamma kom hit om inte jag hann hem. Så går de in ändå! Ingenting var bortplockat från fönsterna men det hade de gjort. Satt saker för kattens mat och vattenskål. Dörren till toan där hon har sin kattlåda var stängd och dessutom var toalock och ring uppfällda så den har de använt! Det är vitt damm på vardagsrumsgolvet och det känns som att jag harft inbrott. Någon eller några har varit i MIN lähenhet utan tillåtelse, tagit i mina grejer och rört till. Jag som kom hem trött och hungrig har spenderat en timme på att städa bort spåren från dem. Dammsugat, moppat golvet, skurat toan. Känndes äcklkgr och smutsigt och jag kunde inte koppla av innan det var gjort. Ringde kontaktpersonen på företaget och lämnade ett meddelande som bland annat innehöll ordet hemfridsbrott för det är vad detta är och jag tänker självklart gå vidare med det! Stackars lilla Mizzi... Hon kan ju inte berätta vad som hänt och vad hon varit med om. Hon verkar dock okej, och det blir jag kanske också efter att ha fått i mig lite mat och tagit en dusch. Shit, klockan är halv 9... så mycket för denna kvällen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0