En dag in absurdum

Får helt enkelt skylla på att det är måndag. Förstår fortfarande inte hur det kunde hända eller varför jag inte upptäckte det tidigare... Satt på tåget som precis körde in på Lunds central. Tittade på mitt armbandsur och såg att klockan var halv 9. Halv 9??!! Tittade igen och tänkte att den måste ha stannat. Tittade på klockan på mobilen som också den visade någon minut över halv. 9! Har den hängt upp sig? Tittade ut på perrongen och klockan där visade också halv 9. Alltså 8.30. Men... jag börjar ju skolan klockan 8. Hur kan klockan vara halv 9, den borde vara halv 8. Men det var den alltså inte. Det var jag som var en timme fel... och hade levt i tron om att jag var en timme tidigare än jag faktiskt var hela morgonen. Kollade larmet i mobilen och det stod på 6.30. Sen kom jag på att den borde ha stått på 5.30! Mitt undermedvetna tyckte väl att 6.30 var en tidig tid som var synonymt med att "gå upp tidigt". Kom underfull med att jag, trots att jag hela tiden har koll på vad klockan är, uppenbarligen inte tittar på timvisaren. Hela morgonen har jag trott att jag var rätt i tiden. Senast hel måste jag duscha, senast fem över halv måste jag gå hemmifrån men rättar mig bara efter var minutvisaren står... Satt väldigt konfunderad resten av vägen till Malmö och skolan. Som tur var har vi alltid rast efter en timme så jag väntade utanför tills klassisarna kom ut och de undrade vart jag hade tagit vägen. Jo... det kan man ju fråga sig :) "Tur" att jag insåg det när jag satt på tåget. Annars hade jag nog fått ännu mer huvudbry om jag kom till skolan och såg att alla satt inne i salen, en timme för tidigt :p När jag strax innan 4 kom med tåget till Hbg gick jag upp till McDonalds för att utnyttja en värdekupong som jag en billigare salladsmeny och som jag tänkte ha med till lunch imorgon. En hel drös med ungdommar åkte också upp för rulltrappan med samma mål. Såg att där var rätt mycket folk, typist, men kupongen gick ut i dag så ställde mig i kön. Det var en uppsluppen stämning och folk fotade och filmade och jag undrade lite vad det var frågan om. Tittade upp på menytavlorna som alla visade samma sak "BIG MAC SUPRISE" "4:75:- SAMMA PRIS SOM 1971" "EN PER PERSON" och en klocka som räknade ner och förkunnade att det var 8 minuter kvar. Gick dock snabbt i kön och när jag kom längre fram insåg jag att alla beställde en Big Mac, för ja, den kostade visst bara 4 kronor och 75 öre. Ingen aning om varför men köket jobbade på högtryck och ut välde en massa Big Macs. Beställde min sallas och ja, såklart en Big till mig också. Fåe ju passa på när det bara kostar en femma. Inte för att jag tycker det är så gott eller för att jag var hungrig men tog med den hem och delade med katten, så nu slapp jag göra kvällsmat idag. En annorlunda måndag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0