TGIF

Äntligen fredag och ledighet. En vecka med full rulle mest hela tiden och som avslutades med en riktigt intensiv dag.
Skulle vara och hälsa på hos min LIAplats klockan 13, slutade skolan 12 men hann hela vägen från Malmö till lasarettet på 1 h. Trodde jag skulle vara där typ en halvtimme, max 1 h men det blev 1.45! Har två handledare och tyckte genast om båda! Pratade mycket och länge, sen fikade vi och jag hälsade på några fler. På måndag ska jag få the grand tour!
Fick så mycket information att jag inte kommer i håg allt. Det som fastnade var dock när de berättade om att använda överfallslarmet, att väktare oftast fanns på plats, om patienter från psykakuten intill gick fel och in till oss. Om gängmedlemar som kom när en i gänget förts in på akuten, och om när hela släkten till någon kom och det kunde uppstå bråk...
Var färdig vid kvart i 3, halv 4 skulle jag vara hos tandläkaren. I Ödåkra. Men jag snabbade mig till tåget och hann i tid även där.
Har inte träffat en tandläkare sen jag vet inte när, utan bara tandhygenisten och det kommer jag forttsätta med eftersom jag inte hade några hål denna gången heller *yes*.
Buss ner till stan, in på systemet och köpte en flarra rödtjut. Är fortfarande skakad efter vad som hände där i kassan. Hon frågade nämligen inte efter mitt leg... För första gången någonsin, jag hoppas dock att det bara var en en gångs händelse och att det berodde på att det var mycket folk och långa köer så hon "hann inte". Får verkligen hoppas att så var fallet, och inte att jag börjar se gammal ut...
 
In på Il Cafe Brutale och beställde en pizza med tryffelsalami, parmesan, pinjenötter, tryffelolja, ruccola m.m. Riktigt lyxiga pizzor, vilket  ärks på priset. Men jag hade anledning att fira eftersom jag inte hade några hål i tänderna.
Bussen kom direkt så det var raka vägen hem. Äga och ha det gott och sen däcka på soffan vilket jag tänker göra nu,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0