Städmåndag

Helt slut är vad jag är nu... ska ut och lapa lite sol på balkongen innan jag går ner till Café Viva och möter uppAnne och någon till för en bit mat.
Eftersom gårdagen gick åt till att ligga i soffan och inte göra alltför häftiga rörelser med huvudet utan bara tycka lite synd om mig själv fick jag göra lite nytta idag.
Tvättade alla kuddar m.m från sängen, köpt en ny madrass i förra veckan som jag nu invigde, bytte duntäcket till sommartäcket, bäddade rent och längtar tills jag ska krypa ner i kväll och sova. När jag ändå skulle tvätta så passade jag på att tvätta överdragen på alla kuddarna i soffan. Har inte gjort det på de 4 år jag haft den *ooops* och jag har bävat för det för jag antog att det skulle bli tungt, men nu var det på tiden.
Tungt var det, båda att få av och sen få på överdragen igen. Men nu är det gjort och jag dammsög hela soffan både uppe och under så nu är jag nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0