Puppy

Tog med Bellis hem från mamma igår och lämnade kvar Mizzi.
Igårkväll tog hon de sista krafterna ur mig. Först drog och slet hon i alla kläder jag packade upp.
Sen slet hon i sönder plastpåsen med nypotatis jag hade ställt på köksgolvet. Resultatet blev att alla potatisar och jord kom ut på hela köksgolvet. Som om inte det vore nog sprang hon och nallade potatisar medans jag försökte städa upp. Hittade jordiga potatisar både i soffan och nedanför min säng...
 
När jag sen satt i soffan och titade på tv kom hon först med strumpor i munnen som hon hade norpat från tvättkorgen. Sen hoppade hon upp i soffan med en ballerinasko i munnen. Sen kom hon med totteband, lite senare med en klämma.
Sen hörde jag henne asa och dra något ute i hallen. Min väska, men den kom hon inte långt med.
Och varje föremål som ska tas i från henne leder till en fajt där hon springer och jag jagar...
 
Imorse vaknade jag brutalt av att bli slickad i ansiktet. Klockan 06.30. Give me a break!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0