Florida Orange Meringue Pie

På begäran kommer här receptet till den supergoda apelsinmarängpajen jag gjorde för första gången till morsdag. Den var förvånansvärt lätt att göra och riktigt frisk och god! OBS, som med allt annat med maräng ska man helst inte göra den när det regnar eller är extra fuktigt ute...
 
Pajskalet:
3dl vetemjöl
1/ kr salt
125g kallt smör i kuber
1 1/2 msk kall, pressad citron.
2-3 msk isvatten.
 
Blanda samman mjöl, salt och smör till en smulig massa. Tillsätt citronsaft och sedan så mycket vatten att du kan forma en boll genom att krama ihop degen lätt.
Tryck ut degen, långt upp mot kanterna i en smord springform, 22–24 cm i diameter. Låt vila i kylen ca 20 min.
Sätt sen ugnen på 225 grader och förgrädda pajskalet ca 10 min.
 
Jag tycker inte man behöver fylla med ärter som det står utan sen går man bara till steg 3 i receptet nedan!
 
 
 
Så här ska den alltså se ut =) (den till vänster *daaaaa*)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0