Playan

Dagen innan jag åktevar jag på stranden hemma i Hbg. Kände som att jag var tvungen då det antagligen var sista gången för i år. Och det var det nog ja...
 
Det blev ett par turer och flera timmar på playan (eller platjan på katalonska ;) och det var underbart!
Elena hade skaffat bil så nu kunde vi ta oss till de finare, mer orörda stränderna. Långt ifrån Barcelonetta och de andra stränderna i centrum som är rätt så äckliga... Saker flyter runt i vattnet och sanden känns smutsig. Tycker synd om turisterna som bara tar sig dit och tror att that's it.
 
Vid Garra, strax söder och Barca där Elena jobbade på fastighetsföretagets lokala kontor några veckor fanns en fin och perfekt strand där jag hängde medans hon jobbade på fredagen. En annan dag körde vi uppåt kusten en bit till en annan strand.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Barcelonetta beach in the evening
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0