The past, the present and the future.

Idag är det 11 år sedan terrorattackerna i USA ägde rum. Förra året var det stort 10-års "jubileum" (fel ordval I know) och då var jag hos en kompis i Göteborg och vi satt och kolla lite på minnessändningarna på TV.
 Just 11 september 2001 är en av de händelser där jag vet exakt var jag var och gjorde när jag fick reda på vad som hänt.
I söndags var det ett år sedan en annan sån händelse. När en väldigt när och kär person berättade om vad hon trodde var något hemskt och som mycket riktigt blev det. Sedan det beskedet där och då har mitt liv tagit en helt ny vändning. Det ställde verkligen saker och ting på sin kant och ledde till en riktig kris i mitt liv. Ett år senare är allt fortfarande långt från bra. Det öppnade upp något av en Pandoras ask där en massa saker kom fram, både sådant jag försökt stoppa undan sedan tidigare och nya saker som skulle tas itu med.
Jag hoppas bara att jag precis som Pandora själv hann sänga asken precis innan hoppet som var allt som fanns kvar, skulle lämna asken.
 
Skulle gå ut och i 20 min som jag gjort de senaste dagarna så åt fort bara för att titta ut och se att det regnar. I morse var det riktigt varmt så jag tog bara en tunn jacka. Får väl gå en längre runda ikväll när jag går hem istället. Fast det är nu under arbetstider jag behöver rörelsen. Lider emellanåt av att bara sitta och tar varje chans jag kan att lämna skrivbordet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0