Helgen som var, veckan som kommer

Söndagkväll och jag borde gå och lägga mig. Borde vara super trött efter 5 timmar sömn men är inte trött ännu. Kommer säkerligen vara trött klockan 07.00 i morgon bitti när klockan ringer.
 
Igår gick jag på en långpromenad på nästan två timmar och sen hade vi lite picknick i barnens skog. Riktigt nice dag. På kvällen blev det utgång. Började på Tempel men tyvärr var det bara var femte låt som var bra. Gick en sväng till Gert Connyz. Insåg att jag än en gång stod där i ring och dansade till Zorba. Skrålade sen med i både Eviva España och Delilah. Vet inte vad det stället gör med en....
 Gick tillbaka till Tempel. Träffade lite roligt folk. Dansade ett tag. Blev av med min kompis där på dansgolvet, som var ovanligt trångt och rökmaskinerna spydde ut rök mest hela tiden.
 
 Sen vet jag inte vad som hände hur allt började. Men en tjej började tjaffsa. Vet inte om jag hade råkat knuffa till henne, fick för mig att någon slängt sin drink på dansgolvet och hon trodde det var jag. Kanske fick hon något uthällt på sig? Jag vände mig bara bort och ignorerade henne/situationen. Sen vet jag inte om hon stötte till mig medvetet för jag vände mig mot henne och skrek va fan som var hennes problem. Första gången hade jag försökt att inte bry mig men nu kände att jag höll på att bli förbannad. Knuffade bort henne och skrek något mindre trevligt. Gänget jag hade snackat och dansat med kom och ställde sig emellan och sa till henne att hon skulle gå därifrån.
 Jag var kvar någon minut men kände att jag började bli trött och att detta nog var tecken på att jag skulle gå så jag började röra mig bort från dansgolvet. Fick en knuff av guess who och jag vände mig om och skrek va fan vill du din @¤#&!Kände all ilska komma över mig och var sååå nära att smocka till henne. Knytnäven var knuten. Men jag stoppade mig. Fast jag ville slå henne, dra henne i håret och sparka. Hårt. Några killar gick emellan igen och jag bara vände mig om och gick. Även om varje cell  skrev efter att ge henne stryk så hon teg så gick jag.
Lord knows hur mycket det krävdes och det fanns en tid i mitt liv där jag antagligen inte hade brytt mig om konsekvenserna och gått all in. Hämatde min jacka och gick ut. Träffade en kompis och pratade en stund men jag såg bara den brudens fula tryne framför mig och ville gå in igen. Var arg och uppröd hela vägen hem och ville nästan att någon skulle försöka göra något så jag kunde släppa lös min ilska :)
 
 Nu ska jag jag gå och lägga mig. Imorgon ska jag få besök och bjuda på något gott. Har lite ingredienser kvar från bruchettan vi hade som drink tilltugg igår. Får svänga in om affären och köpa mer pesto bara =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0