Mina drömmars hus

För ca ett år sedan såg jag en annons i HD om ett hus som låg ute för försäljning hos någon fastighetsförmedlare. Föll genast för det men prislappen på 1,7 miljoner satte stopp för mer än att bara drömma om det.
Men nu såg jag på hemnet att det fortfarande ligger ute för försäljning. Så i lördags hade jag och mamma det som utflyktsmål och körde i väg till Kullabygden då husen ligger lite nordväst om Jonstorp.
 
Och jag vill ja det!!! Ett helt underbart hus. Hus är nog fel namn, snarare ett minislott med sina 16 rum och en tomtare på 1478m² . Utsikt över den skånska slätten då det på andra sidan vägen låg ett enormt klöverfält.
Vägen ligger dock precis utanför så det är en stor nackdel. Hade inte velat bo så nära en väg, även om den ju inte är jätte trafikerad.
Fast det är ju inte den enda nackdelen. Anledningen till att ingen köp "Wiktoriana slott" som det heter är det enorma renoveringsbehovet =((
Så om det kostar 1,7 miljoner får man säkerligen lägga mist dubbelt så mycket på att fixa upp huset och trädgården. Men om jag finner x antal  miljoner och huset fortfarande är till salu kommer jag slå till! Gick runt på tomten och såg framför mig var köksträdgården och rosenträdgården skulle kunna ligga. Började nästan klia i fingarna när jag såg all potential som fanns för att förvandla detta nedgågna slott till ett drömhus.
Jag hade väl inte gjort det helt själv men hade jag varit mijonär hade jag styrt och dominerat mina arbetare:P
 
De enda hyresgästerna på länge är svalor som byggt bo lite överallt.
Framför huset är en vacker fontän och på andra sidan vägen sträcker åkrarna ut sig.
Vill ha!
Trädgården, om man nu ens kan kalla det för det, är också i behöv av en uppröjning...
Hittade dessa bilder av interiören på nätet...
  
Börjar tro att 3 miljoner inte skulle räcka för att renovera.... Så jag får väl fortsätta drömma....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0