Höstlig helg

Denna höstliga helg har bestått av en massa härliga promenader!
I lördags körde jag och mamma till Röstånga för att ta den vägen in på Söderåsens nationalpark. På vägen körde vi förbi Knutstorps borg och stannade till där. Det var där som Tycho Brahe föddes någon gång på 1500-talet (och det var ganska nyligen som jag förstod att han föddes i Skåne, har ju fått lära sig att han var dansk och född i Danmark, men vi var visst danskar då ja...)
 
Gick en stor promenadrunda runt Odensjön (var inte riktigt beredda på att terrängen men det gick!). Sen gick vi ner till sjön och då hölls där ett bröllop precis invid sjön, mysigt!
 
Första gången jag var där och det var väldigt vackert vid den mytomspunna sjön. Även om den var mindre än jag trott... förstår inte hur de har plats att hålla konserter där....
 
Efter vandlingen som tog ett par timmar så körde vi till Lotta på Åsen. Också första gången där för min del. Kommer nog återkomma när det är sommar så man kan sitta ute och fika. Fast det var mysigt inne också med spetsgardiner och rosa pelargoner i fönstret...
 
 
Handlade på Maxi i Hyllinge på hemvägen och när vi i skymningen körde hemmåt var där 100-tals svarta fåglar som samlats.  De fyllde hela gräsmattan och satt på hustak m.m. Filmen fåglarna har inte påverkat mig som den har med många andra, men lite läskigt var det allt, även om bilderna verkligen inte ger rättvisa av läget, framgår inte riktigt hur många fåglar där var haha
 
 
I söndags var jag sugen på mer promenad så det blev tipspromenad i Pålsjö skog. Regnet öste ner men vad gör det när man har rätt kläder på sig. Fick äntligen inviga mina Hunters. Köpte de i sommras när det höll på och regna en massa men sen höll det upp så jag använde de aldrig. Det dyraste par skor jag någonsin köpt tror jag men har velat har stövlar som är lite mer moderiktiga än vanliga "gummistövlar" och jag är supernöjd med dem så de var väl spenderade tusenlappar:P
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0