Hjälp till!

Kära bloggläsare. Som den stora djur- och naturvän jag är försöker jag hjälpa till så gott jag jag kan med att hjälpa och beskydda de stackars djuren från människans grymhet. Djurensrätt, Greenpeace, Djurskyddet Sverige är bara några organisationer som jag stödjer varje månad.
I dag har jag även blivit fadder hos WWF. De har en mängd olika djurarter man kan bli fadder till. Har haft lite svårt att välja en så var därför glad när jag upptäckte att de har ett allmänt fadderskap som är tillför att stoppa tjuvjakten på bland annat noshörningar och elefanter.
 
Har sett så många hemska bilder på blodiga noshörningar som fått sitt horn avsågat (när djuret fortfarande lever of course), bilder på en liten noshörningsunge som ligger bredvid sin sympade mor medans hon i fruktansvärda smärtor tynar bort från jordelivet och lämnar sin lilla unge ensam i världen.
 
Det är bara att klicka här och registrera sig. Finns det verkligen någon anledning till att inte göra det?
100:- i månaden är typ en lunch, eller en drink i baren och visst känns det mycket bättre att på kontoutdraget se att 100:- gått till djuren istället? (och + att man får en söt liten plysch elefant när man bli månadsgivare).
 
http://www.wwf.se/insamlingsportal/fadderskap/wwf-fadder/1494921-wwf-fadder-noshorning-illegal-djurhandel-2012

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0