Coffee time!

Igår kom äntligen min kapselmaskin så jag kunde hämta ut den. Beställde den i början av förra veckan och trodde den skulle komma samma vecka men tydligen var kapselhållaren försenad eller nått.
 Det var ett erbjudande genom det superbra kortet jag har där man kunde få maskinen, kapselhållare samt 160 kapslar för knappt en tredjedel av normalpriset som annars är 2346:-.
 Vad ska en icke kaffedrickare med en kaffemaskin tänker ni kanske? Behövde något att spendera mina pengar på haha, nej men jag kan dricka kaffe och tycker faktiskt det är gott med ex. en latte. Så nu kan jag fixa det hemma + att man kan ha kapselte och bäst av allt: att det finns t.ex. plopp eller centerchokladdryck!
Beställde några sånna förpackningar också.
 
Var dock nästan så att jag inte fick hem paketet.... Gick direkt dit efter jobbet och regnet öste ner. Trodde att paketet skulle väga 4-5 kilo och då skulle det inte vara några problem att bära hem det. Vet inte var jag fick det ifrån! För det vägde fan 10.6 kilo! Såg inte det förrän jag kom hem. Ett jättestort otympligt paket var det och jag fick bära det obekvämt  i famen med en arm under och en runt. Tack och lov att jag bara hade tre kvarter att gå för mycket längre hade jag inte pallat. För varje steg jag gick blev jag våtare och tröttare och paketet började glida och jag spände mig men det var bara att bita ihop för kan kan jag :P
Är öm och stel i armarna och i stort sett hela överkroppen idag så det heter duga.
 
Men en god kopp kaffe blev det som belöing!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0