Wandering the streets

Har hittat ett nytt nöje som jag är helt uppe i. Nämligen att gå runt på olika städers gator och kolla runder.
Har gått omkring på Las Ramblas och nickat igenkännande, spanat efter kändisar på Robertsons Boulevard i West Hollywood innan jag traskade vidare ner mot de lite skummare gatorna i L.A
 Tog en tur längs Copacabana också. Uppiggande med lite sol =)
 
Har snart läst ut Isabel Allende boken Zarité, som i början utspelade sig på Sant Domingue (nuvarande Haiti) under kolonialtiden men nu har familjen flyttat till Louisianna. När staden och området fortfarande tillhörde Frankrike. Har länge haft intresse för den staden och den epoken och tycker mycket om boken.
Men tills jag kommit dit IRL får jag nöja mig om att promenera runt virtuellt.
Hittade en liten voodoo butik på Bourbon Street nu som jag gick och kollade in =) Tur man inte kan gå in för det hade jag nog inte vågat.
 
 
Thank you Google maps med Streetview =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0