The bad and the good

Då var helgen slut och jag överlevde den nätt och jämnt... Var lite kris igårkväll när jag funderade på om jag skulle behöva åka in till akuten då jag eventuellt hade drabbats av blodförgiftning!
 Har ett helevtiskt skavsår på ena stortån och när det började bli röda streck från det så var jag rädd att amputering skulle bli aktuellt. Nä, skämt åsido men det såg inte bra ut men efter att ha satt på lite av mirakeloljan TeaTreeOil så försvann det röda och strecken som jag trodde berodde på blodförgiftning likaså.
Ont gör det fortfarande men nu sitter jag utan skor på så då är det lungt.

Måndag och den vanliga ångesten har infunnit sig... Haha nej då det är ingen fara. Visst man har en hel arbetsvecka framför sig men det är faktiskt helt okej!

Ångest har jag men det beror på andra saker. Kan enkelt stavas s-h-o-p-a-h-o-l-i-c-i-s-m.
Gick nämligen in och tittade hur det stod till med saldot på mitt kreditkort och satte hjärtat i halsen (eller nått) när jag ser att jag typ inte har något köputrymme kvar att utnyttja! Jag flyttar ju över pengar från mitt lönekonto hela tiden känns det som och helgens utgång kostade ju inte så hemskt mycket pengar! Efter två år här inom koncernen blev det (äntligen?) av att jag skaffade vårt eget kreditkort. Det är faktiskt ett jätte bra kort och när jag dessutom fick en personalversion med lite fler förmåner så nappade jag. 
 I 2,5 månad har jag gjort alla mina köp med detta kort (för att bonuspoängen ska flödar in haha).
Hyra,el,alla autogiron m.m betalas dock fortfarande från mitt lönekonto. Så detta kort använder jag för allt annat. Dock har jag insett att av allt det här andra är endast matinköpen 100% försvarbart (även om jag hade kunnat dra ner på dem också).
Men alla andra köp innefattar då t.ex.  kläder,skor,smink,frisörbesök,ansiktbehandlingar,manikyr,luncher, middagar,fikor,utekvällar m.m m.m 
 Men om jag räknar bort matköpen och de två resor jag betalat med detta kort så får jag fram en helt sjuk summa som jag nu stirrat på i fem minuter och det går fortfarande inte in. Vad fan har jag köpt med detta fem siffriga belopp? Visst, min garderob hemma vittnar om en del men för detta belopp?? Det är helt sjukt... hade jag köpt tre stycken Bayswaterväskor så hade jag fattat att så mycket pengar gått åt men jag har faktiskt inte köpt en riktigt stor sak som kostat mycket utan dessa köp är allt möjligt.
Visst, det är inget problem, jag handlar inte på krediten utan det är ju pengar jag satt över från mitt lönekonto och det är ekonomiskt sett ingen big deal. Men jag fattar inte hur jag kunnat handla för så mycket på så kort tid... Får försöka tänka till när det gäller "onödiga" utgifter eller se om det finns något rehab för shoppingberoende här i närheten=()

Däremot är det (minst) fyra saker som gör mig minst sagt glad just nu:

Min Apostlablomma blommar! Sedan jag flyttade in i denna lägenheten för tre år sedan är det första gången!
Den blommar ju bara en eller två dagar så jag får passa på att njuta=))



Jag har haft ett lyckoklöver i säkert 15 år. Har stått i mitt flickrum och jag tog såklart med mig det när jag flyttade. Det har i stort sett alltid trivts och frodats. Förutom ett par gånger, typ vintertid, när bara något ynkligt blad stått där och jag fått panik och trott att det skulle dö men det har alltid tagit sig och det blommar vacker några gånger om året. Fram till för någon månad sen. Då försvann alla blad och det vägrade komma upp fler. *#¤%"£@!" tänkte jag och blev ledsen, för nu hade det gett upp. Jag provade att vattna, att inte vattna, att ställa i sol och inte ställa i sol. Men inget. Nada. Bara jord, inget liv.
För två veckor sedan gjorde jag ett sista återupplivningsförsök och planterade om den. Bytte jord och la omsorgsfullt i de små rotknölarna. Sen höll jag tummarna och NU SER DET UT SÅ HÄR!!!!:



Sen att alla fruktträd blommar och det stora rosa på min gård gör mig extra glad så fort jag ser det är inte fy skam!


Sen att jag vann stortslam på säljtävlingen på jobb som pågått ett par veckor är inte heller fy skam.
Förutom flera komptimmar och sisådär 15 biobiljetter vann jag att jag själv får välja min schemaläggning i två veckor. Så känner jag för sovmorgon eller sluta tidigt så är det bara för ledningen att fixa det=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0