Rabarber ♥

Nu är det min favorit årstid när naturen står i blom och man kan börja skörda de grönsaker som börjat titta upp i grönsakslandet. Därför passar jag på att lägga rabarber på just rabarbern!
 Älskar rabarber och det finns så mycket man kan göra med den. Varje vecka när jag är i kolonin passar jag på att dra upp ett knippe. I förra inlägget skrev jag ju om den smarriga rabarber- och jordgubbskakan jag bakade till morsdag. Då rabarbernas högsäsong är nu har jag därför passat på att frysa in då jag har ett recept på en marängpaj som också ska innehålla rabarber och jordubbar (för de passar ju så jätte bra ihop) och som jag tänkt göra till midsommar.
 Oftast blir det vanlig smulpaj som lätt slängs ihop men även saft är kalasgott och igår när jag kom hem kokade jag faktiskt kräm! Världens enklaste recept som tar 10 min!
Gott och fräscht och en lagom kvällsmåltid =)

                           

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag vill också kunna vara så huslig av mig! Får komma förbi en dag och smaka =)

2012-05-29 @ 17:13:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0