Pingst och Morsdag

Detta har varit en 100 procentig helg. Inget att att anmärka på utan 100% ren och skär njutning. Därför var det med tunga steg jag lämande ledigheten bakom mig och gick för att sätta tänderna i en ny 5-dagars lång arbetsvecka.
Pingsthelgen förra året utnyttjade jag min säljtävlingsvinst från jobbet då jag och mamma checkade in på Torekovs spa&hotell. Och som vi njöt av det=) Kom på att jag fortfarande har en gammal vinst kvar, har ju inte utnyttjat mina presentkort på Wallmanssalonger... får se när det ska bli av.

I fredags när jag slutade åkte jag hem och slappade lite. Sen kom Linda och efter en stund gick vi bort till Viskängen där grilling och kubbspelande var i full gång. Anslöt till gänget och stannade ett par timmar. Underbar sommar kväll och det var gott med en iskall öl!
Lindas syster kom förbi med sin nyfödda gullunge=)
 Några skulle dra ut men det kände inte jag för så jag gick hemmåt. Stötte ihop med en gammal bekant på vägen och det blev en liten pratstund. Men sen var det hem och lite slappe i soffan innan jag gick och la mig.

Upp klockan 8 på lördagen för att tvätta några maskiner. Sen tillbringades resten av dagen i kolonin. Hade tur med vädret för det var varmt och soligt fram till vi skulle gå hem mot kvällningen då det mulnade på lite.
 Var bjuden på fest i Laröd men jag kände om jag någon lördagkväll skulle sitta hemma och kolla på TV så var det denna! Och förra ESC finalen när det också kändes som at vi hade en chans att vinna, så följade jag finalen på Hampan... Ingen höjdare direkt, riktigt tråkig kväll det haha.

Väl hemma gjorde jag en rabarber och jordgubbskaka. Rabarberna var självplockade från kolonin och på Maxi var jordgubbarna slut så det fick bli en svnäng in på Konsum för ett förpackning svenska =)
Sen kollade jag givetvisESC! Loreens framträdande var så jäkla bra, speciellt om man jämför med det från semin i torsdags... Sen satte jag mobilen på ringning då jag inte visste hur jag skulle palla att sitta igenom den annars så sega tävlingen. Somnade dock inte men det var nära... När röstningen börjat och de första länderna avlagt sina röster började jag dock känna lukten av seger så då satte jag mig upp och sen satt jag spikrakt och spänningen var oliiidlig. Vid varje 12 poängare bröt jag ut i spontant jubel och applåderade, förutom när jag buade för jädra Italiens (icke)poäng haha.

Men vi vann! Hejja Sverige vad vi kan!!!! In your face alla som klagade på Loreens "shaman-dans"!
Jag sa ju att man inte behöver ha blont lockigt hår, kort klänning och push-up för att gå hem i Europas stugor ;P

I söndags hämtade mamma mig och vi körde till Piazza Deli där jag beställt mat. Hämtade den och körde till Pålsjökyrkogård för att lägga blommor på min älskade mormors grav. Varje morsdag har vi annars varit hos henne och ätit tårta innan jag och mamma sen gått ut och ätit på någon restaurang.
 Tycker verkligen synd om alla som inte har sin mamma i livet.... så oerhört sorgligt. Denna morsdagen var lite mer speciell eftersom jag ju i höstas inte trodde att jag skulle få fira ytterliggare en med min mamma. Fy fan vilken hemsk tid det var.... Men min fantastiska mamma klarade det och jag fick ha henne kvar hos mig=)

Sen körde vi till typ Hittarp för att ha picknick nedanför Kulla Gunnarstorp. I vintras gick vi en promenad där och på höjden ovanför stranden fanns det en glänta och när jag såg den tänkte jag att här ska jag ha picknick en solig dag i sommar! Och så blev det!!!
Avnjöt den supergoda italienska delikatess maten och min kaka. Mamma fick sina presenter; ett armband med en skyddsängelberlock från Kyssjohanna och en fotobok jag besällt med en massa bilder från våra resor och utflykter.

Min rabarber- och jordgubbskaka innan den skjutsades in i ugnen. Den blev riktigt saftig och god och det var första gången jag använde muscovadosocker och det var en höjdare!



Här i solen, nedanför Krapperupsslott, på höjden ovanför stranden hade vi vår picknick. Var precis så underbart som jag föreställde mig den där iskalla januaridagen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0