Försommar

Helt underbart väder ute! Satt ute på filt nere på gräsmattan blad tusenskönor och maskrosor och åt lunch.

Det enda minuset, som egentligen är ganska stor, är att jag är förkyld... Så jäkla typiskt nu när dte är fint väder. Men och andra sidan vet jag att jag antagligen kommer vara frisk tills på fredag för då ska det ju bli kallt och regnigt igen.
Samma sak i augusti när de sista varma sommardagarn bröt ut. Då var jag jätte dålig och höll på att dö i varmen och solen och det var knappt att skuggan skyddade.
Det är dock inte lika jobbigt nu (och jag håller tumamrna för att det inte utvecklar sig mer)... Lite feber till och från men mest är det näsan som rinner och att jag känner mig krass.

Igår på min lediga dag var jag i kolonin och sådde och hade mig. Helt fantastiskt väder och det var bara att rycka upp sig från sjukan och dra på sig shorts och linne (vilket resulterade i lite röda axlar =hej och hå sommaren är här!).
Försökte göra lugna saker så jag sådde i trädgårdslandet. Rädisor, morätter, spenat, sallad, bönor för att bara nämna något.
Gjorde fint i jordgubbslandet samt sådde en hel massa blommor i frösängarna. Nu kommer det vara spännade varje gång man kommer dit för att se hur långt de kommit.
Samt att jag anlade ett litet stenparti vid ena husväggen! De sålde ju billiga stenpartiväxter på Maxi häromveckan så jag tänkte att ett stenparti är ju fint så då får jag anlägga ett sådant. Så köpte några plantor och byggde sen upp med strandstenar i olika storlekar. Super fint blev det.

Vi måste ju ligga minst 1 månad efter t.ex. Frankrike för i Paris så blommade ju syrenerna för fullt för någon vecka sedan. Och alla kastanjeträden blommade! För det är en sak från Paris jag kommer ta med mig; nämligen alla stora vackra blommande kastanjeträd som kantade varje esplanad och boulevard! Fantastiskt vacker!! Synd att inte Helsingborg kan förstå att det ska vara mer träd istället för att såga ner (ja jag vet att de planterat nya på Ängelholmsvägen men det är bara en lite kompensation för alla de såga ner...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0