Lite av varje

Full rulle hela helgen och nu är det en ny spännande vecka på gång! (pepptalking monday-style).
Hjälper att jag har min sista rast för dagen och slutar om bara lite drygt en timme och jag ser nog att solen skiner där ute!!

I helgen har följande hunnits med: xFödelsedagsmiddag Haket med de bästa :)

x Långpromenad längs landborgen och Tågaborg (varje gång jag går bland de gamla villorna norr om Halalid får jag känslan att jag bott där i typ ett tidigare liv...)

x Varit på Stadsteatern och tittat på Shakespeares "En Midsommarnattsdröm"
Mamma fick två biljetter i födelsedagspresent av min bror och precis som förra gången när han hade gett henne biljetter (till Trettondagsafton) så hamnar vi på platser på första raden vid de platser som typ ska ingå i föreställningen. När vi kom till våra platser och jag såg att jag skulle sitta bredvid stolen med en "reserverad"-skylt var jag snabb att byta med mamma som blev den som fick sitta bredvid Älvkungen Oberon när han kom och och satte sig där haha :D

x Städat och fixat och donat och bakat makroner, blev samma som förra året; rosa med choklad smörkrämsfyllning. De på ena plåten fick lite sprickor men då fick de fungera som underdel och summa kardemumma blev (om jag får säga det själv, och det får jag) ett väldigt bra och nästintill perfekt resultat!
Provsmakade två och sen fick jag stoppa undan dem för att kunna sluta. De är ju godare dagen efter så kan bara tänka mig hur svårt det kommer vara att motstå att kränga dem sen=)

x Rensat avloppet i badrumsvasken. Och det är väl en historia i sig själv, suck. Hade varit halvstopp i snart en vecka och tänkte att det var bäst att åtgärda det. Så på med plasthandskar och allt gick bara bra. Jag kunde få av vattenlåset och påbörjade det härliga gojsandet. Jag har aldrig rensat det under de år jag bott där och det var tveksamt om hyresgästen innan hade gjort det om jag säger så... Men jag klarade det och satte ihop allt och satte på vattnet men då sipprade det ut lite från den ena sidan. Tog av och satte på igen 5-6 gånger, skruvade olika hårt m.m. men det funkade inte som det. Innan frustrationen nådde max gick jag därifrån och tog en paus och senare gav jag mig på det igen. Jag är långt ifrån off när det kommer till "handyman-ship" jag klarar mig själv och behöver sällan be om hjälp. Jag fattade så pass att det måste vara något med packningen för jag såg inte den förrän jag satte tillbaka vattenlåset och var då osäker på var den satt från början. Men efter att ha testat lite olika varianter och suckat och hållt på att ge upp ett antal gånger verkade det bli rätt och rören höll tätt. Sååå stolt över mig själv *klappa på huvudet*.
All the women who are independent throw your hands up at me...


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Grattis min älskade vän! Hoppas din dag blir uuuuuunderbar=))) Ringer dig senare! pussssssss

2012-03-27 @ 09:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0