Macarons, yes please!

Ännu ett skäl att börja längta efter årets sommatripp till Stockholm; Ladurée öppnar inom kort en butik på Grev Turegatan. Ska definitivt ta en sväng in dit =) Inte bara för att införskaffa läckra macarons att mumsa på men de ska ju även ha doftljus och annat trevligt.


Fast det blir nog macarons innan dess också. Dels the real stuff under Paris-vistelsen som äger rum nästa månad och så har jag tänkt att jag ska göra några till mitt (inofficiella) födelsedagskalas som ju snart äger rum.

Bakade ju sådana till mitt 25-års"kalas" förra året. Det var precis innan de blev så "trendiga" som de är nu.
Var inte förrän efteråt som jag hörde att de är ganska avancerade att göra men jag tyckte det gick hyffsat lätt och de var farligt goda! Får se om det går lika lätt denna gången=)


Bildbevis på mina hallonmacrons med chokladfyllning (och kärleksmums och redvelvet-cake) som jag slängde ihop förra året: 



Nu har jag slutat och ska strax ta bussen till stan för lite special pampering vilket innebär en ansiktsbehandling på Electa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0