En suckig dag....

Haft en underbar helg och jag önskar att det var helg igen imorgon!
Efter jobb i fredags tog jag bussen hem till mamma och Mizzi. Mamma lagade god mat och jag njöt av att bli uppassad=)
Efter efterrätten som bestod av chokladfondant *smarrrr* så blev det en lugn kväll framför TV med en liten katt i knät=) Ska ta hem min lilla sockerbit till mig snart=)

Skulle åkt hem på lördagen men beslöt mig för att stanna kvar en dag till. Så lördagen bestod av en långpromenad i Bruces Skog följt av en liten tripp till Väla (får snart skriva in mig på shopping-rehab för jag vet inte hur mycket jag har spenderat på senaste tiden).
 
Sen satt vi och kollade i gamla fotoalbum och mindes den svunna tid som varit :P
Sen blev det Tacos och lite tittande på andra chansen. Med betoning på lite.

Mamma körde mig sen hem på söndags eftermiddagen. Väl hemma blev det storstädning och allt vad det innebär. Plockade även när granslingan från balkongen. Så nu kommer det bli mörkt och tomt där ute men det dröjer inte länge förrän det är dags att plantera i balkonglådorna *längtar*.
Var i alla fall väldigt effektiv och fick det mesta gjort på bara ett par timmar.

Idag har det varit en jobbig dag på jobb... Eller ja, i förmiddags kom de och sa att  jag och mina bordskamrater  skulle flytta från vår provisoriska plats. Jippie tänkte jag, nu får jag mitt efterlängtade bord vid fönstret och lite mer lugn och ro. Blev istället ett bord med ryggen åt gången (utsikt förvisso men vad gör det när det är en massa spring bakom ryggen på en).
Så har känt mig missnöjd hela dagen + allt extra arbete med att städa av den nya platsen och organisera med papper, mappar och kataloger när vi inte fick behålla våra hurtsar där jag förvarat allt (och lite till=).
OCH bordet jag sitter vid är inte höj- och sänkbart.
Känns som att denna dagen har varat i en evighet och än är det några timmar kvar.

Har suckat lite för många gånger idag känner jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0