Efterrätts tips!

Då ska jag tipsa er om en enkel, super god och nyttig efterrätt:

Fruktsallad med hasselnötstopping.

För det mesta gör jag fruktsalladen myself, from scratch, med apelsin, banan, frysta/tinade hallon, vindruvor, äpple eller annat gott.
Ibland orkar jag inte det utan har då hittat en färdig från ICA som finns i frysdisken. Bara att hälla i en skål och låta tina ett tag.

Sedan tar man hasselnötskärnor och hackar dem ganska grovt och blandar med en förpackning matyoghurt (givetvis fån Skånemejerier). Det ska vara mycket hasselnötter men den ska fortfarande vara lite lös i konsistensen.
Låt det stå en liten stund i kylskåpet så det ehh "gottar till sig". Samma sak med fruktsalladen, den är godast om man gjort den en stund innan=)

Sen tar man upp lite fruktsallad i en dessertskål och toppar med hasselnötstoppingen och njuter!

Precis vad jag ska göra nu till Revenge på 3an *love it*. Har kollat på spännande Ringer på tv11 och nu väntar nästa favvis program.

     

Kommentarer
Postat av: Carro

Jag har sedan du introducerade mig för denna smarrighet ätit den minst en gång i veckan and i can't stop=) yummy

2012-03-23 @ 12:49:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0