A book is like a garden carried in the pocket

Önskar att jag hade mer tid. Mer tid för saker man verkligen vill göra men som blir undanknuffade av saker som är viktigare och som måste göras.

Som att läsa. Jag älskar att läsa och förr kunde jag läsa i snitt en bok i veckan och hade långa listor på böcker jag ville läsa.
Köper böcker lite då och då, dels på bokreor men även på loppisar när jag hittat någon jag haft på min "att läsa" lista men även sånna jag lånat och läst och tyckt om och vill ha själv.
Och nu står där många många böcker i min bokhylla och bara väntar på att bli lästa. Men när ska jag ha tid?
Har alltid en bok på gång men om jag är hemma på kvällen blir det att jag kollar tv och sen när jag går och lägger mig hinner jag bara läsa några sidor innan ögonen inte kan hålla sig öppna längre.
Vill bara ligga i soffan eller sängen (eller kanske hängmattan men det får bli i sommar) och bara sträckläsa en bok. Som man gjorde när man var yngre och på något sätt hade mer tid som räckte till både det ena och det andra...

Efter att jag varit hos mamma i helgen fick jag med mig samtliga 47 böcker i Sagan om Isfolket-serien hem.
 Har ju läst dem en omgång och sen hittade vi alla böckerna på en loppis till ett vrakpris och lyckan var total :)
Älskar de böckerna och vill läsa om dem igen men det får nog ha gått ett tag till.
Men nu har jag iallfall dem hemma hos mig:)

You know you've read a good book when you turn the last page and feel a little as if you have lost a friend.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0