My little koloni

Blev en hel del arbete i kolonin i helgen. Anlade en kryddträddgård i slutet av förra sommaren och byggde då upp små cirkelformade rabatter av stenar. Dock så har jag inte skött den så ogräset hade hunnit frodas ganska rejält. Fanns en gammal stege i redskapsboden som ingen av oss hade vågat använda för att klättra på så kom på att den kunde användas som kyddland istället.

Före



Efter


Så nu ska rosmarin, mynta, vitlöksgräs, salvia m.fl. få frodas. Till höger har jag sått ringblommor och evetuellt blir det en lavendelhäck i anslutning någonstanns. Blir säkerligen fler kryddinköp men då är det lätt att bygga ut med små stencirklar.

Framför rabarbern sattes ett bambutorn upp och där ska (förhoppningsvis) både bondbönor och sockerärtor snart klänga =)


Mitt aroma äppleträd som jag vann på Trädetsdag i Slottshagen blommar för fullt och jag håller tummarna för att det ska bära frukt redan första året. Finns 7 gammla äppleträd sedan tidigare men vet inte riktigt vilka alla sorterna är. Ingrid-Marie men de är inte så jätte goda. Aroma är ju känd och populär samt god, så den är rolig att ha! Mammas päronträd blommar inte (än) så där vann jag första ronden haha :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0