Fönster väder

Idag är det vad folk på Island kallar ”fönster väder” eller ”gluggi veður” som man säger på isländska. Det betyder att när man står inne och tittar ut ser det fantastiskt ut; strålande sol och klarblå himmel. Men när man kommer ut är det inte lika behagligt; ofta blåsigt och väldigt kallt.

Svårt att tänka sig att det är Midsommarafton om exakt en vecka... Och ännu svårare att ta in att jag snart ska gå på semester... Men det är bara till att gilla läget (och tro mig, det gör jag)-

Älskade fredag i dag men ikväll ska jag bara vara hemma och slappa eftersom det blir full rulle imorgon kväll;)
Inget Vampire Diaries mer eftersom det var säsongsfinal förra fredag. Och oh my god som det slutade....
Jag höll (också) på att dö efter sista scenen och ville bara vråla "neeeej" det kan inte bara sluta så här och dröja x antal månader till man får se fortsättningen....

                                                                         I miss a lot:


Tv-kvällen blir dock ändå spännande med risk för både gråt och skrik om vi förlorar matchen mot England. Eller så vinner vi, går vidare ur gruppspelen och glädjeyran sprids över landet =) Vi hoppas på det senare och jag ska försöka titta så mycket som möjligt på matchen. Oftast tittar jag på de första 6-7 minuterna. Sen blir det lite för mycket "män som springer efter en boll fram och tillbaka över planen" så jag tittar till lite hur det ser ut innan första halvlek är över. Ser det dåligt ut för laget jag hejjar på så tittar jag bara in som hastigast under andra halvlek och är det samma läge eller värre så skiter jag i resten=)
Hoppas dock att matchen blir spännande så man orkar kolla på den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0