I did do some work, belive it or not!

Jag har inte legat helt på latsidan under min semester. Insåg dock (lite förskräckt) att jag bara varit hemma i 3 dagar. Och då menar jag hemma utan att gå ut genom dörren. Men de andra 21 dagarna som gått sedan oooooooooooooooDe tre största projeketen var:
 
x Ommöbleringen av vardagsrummet. Då jag även passade på att storstäda (och hittade både ett och två kvarglömda granbarr) samt sortering i pärmen för räkningar samt diverse papper och tidiningar som jag samlat på mig.
 
x Anläggningen av en ny rabatt i kolonin. När mamma köpte den var det bara en stor gräsmatta framför stugan men hon gjode en stor runt rabatt i mitten och funderade på att göra en ny (blir ju så när rabatterna är överfyllda och nyinökpa växter väntar på att få plats) och jag fick ett ryck en dag att nu ska det ske!
Lånade grannens kantskärare och fick en jämn ring, sen var det "bara" till att gräva bort gräsmattan och luckra upp jorden. Jag kom på smarta iden att gräva upp gräset och istället för att sitta och banka av jorden så grävde jag en ganska djup grop och fyllde den med gräsbitarna. Slitigt som f*n men värt mödan! Dock visade sig att jorden krylalde av myror och deras ägg i tusental! Kan fortfarande inte få för mig att äta ris om jag säger så...
 
x Mina två köksstolar som var ett arv från mormor var i behov av renovering då de var lite slutna. En burk färg och en pensel så var det klart! Typ.. krävdes tre lager färg men de var ju vita från början så behövde inte slipa och grunda utan tvättade bara av dem med målartvätt först.
 
Först fanns det bara gräs...
 
Efter några timmars slit =)
 
 
Mormors gamla köksstolar. Satt på dem hemma hos morföräldrana när jag var liten så blev glad att jag har dem i mitt kök nu.
 
 
Hade egentligen tänkt mig en mörkare lila färg men hittar man en billig bra färg på jätte rea får man slå till =)
Köpte även nya dynor till dem. Invigde dem i morse när jag åt frukost i köket. Är bara på jobbdagar jag gör det i köket ;)
I bakgrunden den vita hyllan som avgjorde ommöbleringen....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0