Vackra Ven

I går hade jag tagit ut en semesterdag och eftersom vi var 99% säkra på att det skulle bli fantastiskt väder så bestämde vi oss för att ta den planerade Ven trippen då.
Tog båten från Råå och det var en behaglig tur dit. Väl framme knatade vi upp för backen till cykeluthyrningen. Var jätt emånga år sedan jag var på Ven och har aldrig cyklat där men nu var det på tiden!
Blev att vi hyrde en tandemcykel! Ingen av oss hade någonsin cyklat på en sådan men man har ju velat prova på det och nu hade man chansen så why not? Var lite orolig hur det skulle gå och det tog lite tid innan man kom in i det. Det blev som tur va inga sura miner utan vid de tillfällen då det inte gick som på räls (innan vi hade lärt oss hur vi skulle synka starten) blev det små skrattanfall istället:)
Jag satt längst fram och var den enda som kunde bromsa så jag hade lite press på mig haha.
 
Helt sjukt underbart väder!! Riktigt varmt dock så det blev många vattenpauser.. Men det gick bra att cykla då det kom lite fläktander små vindar emellanåt. Stannade vid några ställen på vägen och svängde av till Norreborgshamn på västra sidan av ön. Där var en liten strand och jag passade på att svalka fötterna lite.
 Sen fortsatte vi över ön och satte cykeln vid S:t Ibbs kyrka. Sen gick vi Kyrkbacken ner till hamnen och åt på Hamnkrogen.
Sen bar det av tillbaka. Unnade oss lite glass från Vens egna glassfabrik innan vi tog båten. Deras citronsorbet-glass är nog bland det godaste jag smakat i glassväg, synd att den inte säljs någon annanstans.
Satt extra bra där den gassande solen.
 
När vi kommit tillbaka till Råå körde vi till stranden, ett måste efter en så het och svettig dag, och jag hoppade i direkt och ville inte gå upp så skönt vattnet var =))
 
Blev lite drygt 6 timmar på ön och jag njöt varje sekund. Känns dock en aning i kroppen idag att det var länge sen man senaste satt på en cykel :P
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Yes. det blev en hel del bilder. Men en bild säger som bekant mer än 1000 ord ;)
 

Kommentarer
Postat av: Anneli

Åh mys=))

2012-07-30 @ 16:49:30
Postat av: Carina

Verkligen vackert!

2012-07-31 @ 10:40:27
URL: http://kattencarina.wordpress.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0