Underbara Österlen

I fredags hade jag semesterdag och jag höll tummarna att det för omväxling skulle bli fint väder. Det blev det och jag och mamma körde tvärs genom Skåne till Österlen och Kivik.
 På vägen stannade vi till på Sjöbomarknad. Vi var där redan strax efter 10 så det var inte så mycket folk och vi strosade runt bland stånden ett tag.
 Sedan fortsatte vi och var framme på Kiviks Musteri vid lunch. Jag har aldrig varit där men mamma var där för något år sedan och då köpte hon några flaskor "Da Vinci" måltidsdryck som nog är bland det godaste jag smakat. Sedan dess har jag också velat åka dit för att kunna inhandla fler. De säljs ju ingen annanstans än i deras egen butik.
 Först åt vi lunch och fast vi var mätta så blev det ändå att vi tog deras berömda äpplekaka till efterrätt. Och ja, den var god!
 
Sedan gick vi bland utställningarna och i sortimentsträdgården och promenaderade runt bland äppleträden. Solen sken och det var en riktigt sommardag=)
 Därefter shoppade vi loss i butiken. De säljer ju de vanliga Kiviksjuicerna m.m. också, lite billigare, men det är många saker som man inte hittar någon annanstans utan bara säljs där.
 
Körde sen ner vid hamnen och gick en sväng, tog oss sen ner till stranden och kollade läget. Sen stannade vi till vid en liten choklad fabrik på vägen därifrån. Älskar att bara köra omkring och bara stanna där man känner för det.
 Vi hittade "Kungsgraven" som var en 75 meter bred stengrav som bara ploppade upp längs vägen så då fick vi stanna och gå och titta på närmre håll.
 
På hemvägen stannade vi vid Brösarps backar. Sagolikt vackert =)
 
 
      
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0