Stockholm

Tillbaka efter några härliga dagar i Stockholm. Fantastiskt väder med strålande hela tiden!!!!
många fina och mysiga minnen att ta med sig och plocka fram en kall, gå novemberdag!
Som när vi gick runt på Skansen vid de gamla gårdarna, speciellt Skånegården med den lummiga trädgården, när vi skulle åka en båtrundtur och satt och väntade vid Strömkajen i den gassande solen.
Eller när vi gått en kvällspromenad längs Strandvägen och gick till TGIF i Kungsan och tog en drink. Vi var dock lite osäkra på om vi skulle gå in då det stod typ 6 polisbilar runt om. Trodde först att det var något terrorhot på g men sen var det nog pga. fotbollshulliganerna där inne. När jag stod vid baren och skulle beställa rök några ihop och alla kom rusande och skulle vara med... Vi satte ocss dock på andra sidan så vi slapp dem. Vi slapp dock inte polishellikoptern som i flera timmar cirkulerade ovanför.
Blev en lunch i Gamla Stan, fika på Stureplan och åt för första gången på den "berömda" Ciao Ciao Grande.

Var toppennöjd med hotellet och till och med tågresan gick bra. Fick baklängesplatser båda hållen med en vänliga tågvärdar fixade så jag kunde åka framlänges istället=)

I dag har jag möblerat om i vardagsrummet. Började med att jag köpte en ny vit korghylla som jag länge velat ha. Men var skulle den stå? Har haft samma möblering i vardagsrummet i de tre år jag nu bott här. Så kände att det verkligen var på tiden med lite förändring. Tog bara någon timme att flytta soffan och plocka av alla hyllorna på bokhyllrona och flytta dem till motsatta sidan. Blev nöjd med slutresultatet!
Dock måste jag köpa en ny antennsladd till TVn då den inte räckte bort till TVns nya plats. Så får ha TV bänken någon meter ut från väggen så länge.

Nu ska jag laga mat, blir glasnudlar med cillikyckling, lite sugar snaps och paprika och en god kall sås =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0