Nothing much....

Var ute och gått en promenad nu på lunchen och njutit av att värmen och sommaren tyckts kommit tillbaka. Dock är det molningt men solen har 9 dagar på sig att komma tillbaka. Lämpligt nog tills att min semester börjar ;P
Fast just nu när jag skriver detta ser jag att det börjat regna... så så mycket för att sommarn tycks ha kommit tillbaka.

Tillbaka från jobb efter en två dagars utbildning. Nu har dock nedräkningen inför semestern börjat=)) Ska verkligen bli skönt, känns i varenda cell att det börjar bli dags för lite lång ledigt.

I helgenvankas det sommarfest. Hoppas så klart att det är väder så man kan vara utomhus men värden som annordnar det har ju ett gigantiskt hus så jag tror vi överlever om vi får vara inomhus=)

Hoppas det blir tid tid att fortsätta fixa med kolonin också. I lördags rev vi ut heltäckningsmattan och fick fram ett snyggt grönt retrogolv. Därunder finns dock ett trägolv och vi hade gärna velat slipa det, sätta upp fina lister och måla golvplankorna i vitt men det är ett ganska stort projekt så det blir nog inte denna säsongen.
I söndags körde vi och köpte färg till taket. Det var ju bruna träskivor från början som vi målade vitt men det blev inte täckande vitt så vi skulle göra ett nytt försök. Jag brukar inte villa rådfråga en säljare direkt utan vill klara mig själv, men då ingen av oss har koll på färg och en säljare kom direkt så förklarade vi vårt ärende och säljaren gick och hämtade en färgspann som han sa var bäst, slog in priset och jag höll på att dö när han sa "då blir det 580:-"! Då hade vi ändå 20% rabatt på det företaget. Mamma tyckte också priset var saftigt men betalade ändå. Men jag tyckte inte det kändes helt ok så när vi kom ut i bilen gick jag in på företagets hemsida (thank God for a smartphone) och läste om färgen vi köpt, visst den var säkert jätte bra om man behövde täcka nikotinfläckar och skulle måla över svåra fläckar men det skulle vi inte. Så jag kollade upp deras andra färger, vi gick in igen och jag hittade en annan takfärg som var minst lika bra men sisådär 300:- billigare... Det är innertaket i en kolonistuga vi ska måla så det var inga super avancerade grejer som behövdes. Behövde bara rolla över taket en gång och det blev kanoners =)

Nu har det slutat regna igen, jippi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0