Kvällsdopp

Igår var det tydligen årets varmaste dag och därför satt kvällsdoppet efter jobb extra bra på plats.
 Första 20 sekunderna i vattnet var lite kyliga men sen var det hur skönt som helst och jag ville inte gå upp!
 
Badade vid Vikingstrand och det var verkligen en fin kväll att stå ute i Öresunds i solglittret med utsikt över de stora husen längs Drottninggatan/Sofierovägen och Lanborgen på ena sidan och Danmark inte långt borta alls på andra.
 
Det är vid sådana här stunder som jag verkligen älskar min stad, alla stränderna vi har längs kusten (och till och med inne i centrum) , det unika läget med närheten till Danmark och så mycket, mycket mer.
 
 
Imorse när jag gick till stan för att ta bussen till jobb var det full aktivitet med att få alla sista saker på plats till festivalen som börjar ikväll och varar i dagarna tre. Det var hur roligt som helst när man var i tonåren och man var där typ varje dag. Nu tycker jag bara det är jobbigt att gå bland knallarna med folk framför sig som ska gå så sjukt långsamt och folk med barnvagnar som tvunget ska fram överallt. För att inte tala om de idiotiska människor som tar med hunden i all den trängseln.
 Matoset och skrik och skrammel från tivolit hade jag också kunnat leva utan (börjar jag bli gammal tro?).
Men jag lever också utan det årets övriga dagar och jag tycker att om Helsingborgstad kan kosta på sig att anordna en festival för sina invånare med allt det jobb som ligger bakom så kan jag väl kosta på mig att att ta en sväng och försöka njuta lite. Även om det betyder att jag får mina hälsenor påkörda utav barnvagnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0