suck....

Var tvungen att ta en mental paus nu, har varit en för jobbig eftermiddag,,,
 
I över en vecka har jag haft över mig att målare ska komma in i min lägenhet och måla runt fönstren. Har tjaffsat med måleriets kontaktperson att jag måste veta dag och tid när de kommer då de inte får gå in själv. Efter mycket om och men där jag till och med frick ringa Hyresgästföreningen för att få bekräftat att de inte får gå in utan min tillåtelse ringde han i slutet av förra veckan och sa att de kommer på onsdag. Och efter ytterliggare lite mer påtryckningar att de skulle försöka se till att det blev mellan 12-14.
 Fixade min mamma som lägenhetsvakt och i går kväll plockade jag bort alla krukväxter, lampr och allt annat jag har i de tre fönsterkarmarna, drog bort sängen som står framför fönstret och köksstolar och bord och gardiner fördes undan. Samt att jag plockade bort alla smycken och synliga värdesaker och låste in.
 
 Klockan 14 ringde mamma, då hade hon varit hemma hos mig i två timmar men de hade inte kommit! Blev skitsne och ringde kontaktpersonen. Han var inte där själv men skulle ringa och höra med målarna. Han ringde och sa att de lämnade den lägenheten de var i och gick till min direkt.
En halvtimme senare ringde mamma och de hade fortfarande inte kommit. Så jävla arg jag blev! Va fan håller de på med, jag hade fixat vakt och plockat undan och allt och så kommer de inte när de säger, nog för att de inte är från Sverige men ändå....
 Efter att ha ringt honom igen fick jag beskedet att min lägenhet inte skulle målas utan bara de som vätter mot innergården... Han kunde inte svara på varför inte denna informationen stod att läsa på lapparna men tydligen hade de berörda lägenheterna fått meddelande i brevlådan också... Allt detta jobb och påfrestningar för ingenting.
Hoppas jag snart kommer kunna skratta åt det istället...
 
Igår kompade jag och slutade redan klockan 15. Blev ett par härliga timmar på stranden. Slutar sent idag och det gick inte att kompa :( Men ska nog ändå ner och ta ett dopp i det blå. Badade inte igår men jag tror jag behöver kylas av lite efter denna jobbiga eftermiddag :P
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0