Ett äventyr

Som det känns i kroppen idag.... Dels efter den ovana cyklingen på Ven hela fredagen. Men även efter det galna upptåget jag gjorde igår genom att åka Ribbåt!
 
Var riktigt seg men det blev en tur på Helsingborgsfestivalen med en del av familjen. Strosade runder och åt festivalmat.
Jag hade ju sett Ribbåtarna flyga runder på havet i torsdags när jag var på Vikingstrand och var sugen på att prova.
Vi gick till Kungstrappan där de höll till för att kolla läget. Magnus Hedman hade tydligen signering precis intill men jag hann bara registrera att han stod där för sen kom vi fram till ribbåten och då skulle de köra om 5 min så det var lite nu eller aldrig. Kostade 200:- om man hade HDpasset och jag ville ju testa på det.
Så vi gjorde det! Inte för att jag hann tänka så mycket utan man fick skriva på försäkringspapper och sen blev jag påklädd flytväst och glasögon och sen ner i båten. När båten började köra ut ur hamnbassängen kom min hjärna ikapp och jag tänkte "vad har jag gett mig in i". Men det var ingen tid till att ångra sig...
 
Sedan bar det av i 60 knop (vilket motsvarar 110km/h). Båten flög upp i luften för att sedan slå i vattnet. Jag höll mig krampaktigt fast och vattnet stänkte upp och det gick i racerfart och jag ville skrika men var för chockad. Visst hade jag fattat hur det kunde vara men detta hade jag inte kunnat föreställa mig.
 När jag var yngre älskade jag att åka alla hemska karuseller men nu har jag blivit för feg. Men detta slog nog allt...
 Åkte bort till Sofiero typ och sen tillbaka och sen svängde dem och jag trodde jag skulle flyga av och sen till baka igen. Tog ca 15 min och när vi var utanför Tropical beach slog de av på farten för tydligen hade ena motorn gått sönder. De visade sig att de inte skulle kunna köra mer på hela dagen så jag var glad att jag tog chansen!
 
Ragglade av båten på spagettiben men jag överlevde och trots att det var en färd i skräckblandad förtjusning är jag glad att jag provade på det.
 
Sen var jag så sjukt trött, den påfrestningen tog verkligen mina sista krafter.
Det blev en tur på festivalen igen på kvällen men allt vad det hör till men drog hem ganska tidigt då jag verkligen inte pallade mer =) Och det orkar jag inte skriva något om ändå ;P
 
Inte vår båt men så här såg det typ ut. Är glad att jag gjorde det en varm dag så man slapp ta på sig dräkter och skit =)

Kommentarer
Postat av: Eli

Omg det hade jag aldrig vågat! Tufft av dig =))

2012-07-30 @ 14:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0