Promenix

Precis kommit tillbaka till jobbet efter en 40-minuters promenad. Det var först de sista 50 meterna då jag saktade in farten lite som jag märkte hur kallt det egentligen är ute!
  Snöflingor dalade lite när jag började gå men jag gickt i så rask takt att jag blev varm:) Nu har jag typ en kvart kvar att tugga i mig en måltidsbae innan jag fortsätter med utbildningen då vi sla få börja med att sitta i systemet och göra testbokningar, kul!
  Synd att jag inte alltid har 1 timmes lunch, men jag ska inte spela någon roll, här ska ut och gås varje dag som solen skiner!

 Gick en runda med en kollega igår och insåg att området att potential när det kommer bra promenadvägar. Två kvarter bort från jobbet ligger utkanten av Björka med åkrar, ängar och skogar. 
 Gick en promenad där med mamma i höstas, tror det var helgen innan hon skulle opereras. Så det kändes skönt att gå där nu i efterhand med vetskapen att allt gick bra och ordnade sig,  utan oron och de jobbiga tankarna man hade då. 
 Tog en runda ner om det nybyggda området, ner vid skogen och längtar tills det blir lite varmare och lite grönare. Landskapet var dock vacker nu också i sin snöskrud, men det är inte optimalt vägunderlag med isfläckar här och var:P

Så nu är batterierna laddade med solljus, frisk luft och motion och resten av dagen bör gå som en dans!
 Har redan bestämt att jag ska köra minst 20 minuter på crosstrainern när jag kommer hem. Sen får man inte glömma att jag faktiskt går ner till stan och tar bussen varje morgon vilket i normal takt tar ca en kvart. Sen när det inte är lika mörkt om kvällarna ska jag börja med att gå hem också. Undviker det nu under den mörkaste delen av året, gjorde det innan men käns lite onödigt att utsätta sig för, speciellt nu när de (äntligen) ordnat så bussen hem går en gång i kvarten istället för en gång i halvtimmen=)

Gårdagskvällen blev förresten lyckad! Mamma fick en tulpanbukett och sen gick vi till Le Cardinal och åt gratinerad bergtunga med räkor, champinjoner, kräftstjärtar, duchesse och hummersås.
Väldigt gott men så var det ju det dyraste på menyn:P Men utnyttjade mitt presentkort så som så många gånger innan var det "banken som betalade" haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0