Nemas problemas

Kändes redan imorse när klockan ringde 06.15 att det skulle bli en lååång dag. Så därför snoozade jag en kvart till:)
 Sedan bar det av till vårdcentralen och besök hos astma/allergisköterska. Skulle egentligen dit nästa vecka men lyckades få tid i dag då jag ändå skulle till vårdcentralen lite senare, i ett annat ärende.
 Väl där fick jag pusta och frusta och blåsa i diverse apparater. Hon ansåg att min lungkapacitet var lite lägre än normalt och skulle be en doktor titta på det. Kan varar för att jag varit krasslig i flera veckor, men jag sökte ju mig dit (eller blev remitetrad av läkare) för att jag tycker jag ofta har hosta och ibland svårt att andas.
 
 Sen blev akupunktur, sortof.., i form av pricktest.
 

Kisse, vovve, pålle och de osynliga djuren som kryper över ens ansikte när man sover aka kvalster var några av de ämnen som testades. Men nada! Ingen allergi heller.
 "Bra, då behöver du inte lämna bort din katt"- sa hon. Som att jag skulle gjort det. Never, det skulle vara om det var livshotande (och då hade ju min mamma fått ta henne året om). Läser ofta i tidningar om djur som säljes eller bortskänkes pga. allergi. Hur kan man ha ett djur i flera år och sen helt plötsligt blir man allergiskt och då ska det bort. Hade inte funnit i min värld men alla är vi väl olika...

När det var gjort gick jag och frågade om jag kunde få komma in på provtagningen tidigare men det gick inte. Så jag gick hem och han vara hemma lite mer än en timme innan jag gick tillbaka. Jag anmälde mig till en studie när jag var vid ett tidigare läkarbesök så nu skulle de ta lite prover. Lite kallar jag inte 14 rör (inte helfulla men ändå!) av mina dyrbara bloddroppar. Men jag överlevde det också.

Hade en kvart på mig innan bussen till jobb gick så jag hann köpa både grattiskort och en sallad till lunch.

När jag kom till jobb hade de bytat ut min dator och lite problem uppstod för program gick inte att att öppna och alla mina sparade favoriter var borta och jag kom inte in på mail och schema.
Och sen när jag väl kommit igång kom chefen och informerade mig om ett nytt uppdrag som jag ska få som inkluderar en kryssning. Jo man tackar=) Har fått förfrågan innan men trodde det skulle dröja, men nej, resan är visst redan bokad och i mitten av februari blir det en tripp till Åland=D

Känner mig aningen trött, vet inte om det beror på blodbrist eller de allergenaämnen som valsar runt i kroppen men snart får jag ta och dricka min energidryck jag hann köpa med mig=)
Är ju andra delen av nya serien Revenge ikväll och den ska jag absolut fortsätta titta på!

Nu ska jag på utbildning angående ett annat nytt uppdrag. Så fokus = ON.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0