My week with Marilyn

Igår kväll efter jobb blev det bio. Hade fått gratisbiljetter till förhandsvisningen av den nya filmen om Marilyn Monroe; My Week With Marilyn, som egentligen har premiär idag fredag.
Och den var super bra=) Marilyn är ju en av de största stjärnorna någonsin, en ikon och även något av en "idol" för mig. Hon syns flitigt i min inredning hemma på diverse tavlor och bilder, jag har vid det här laget sett de flesta av hennes filmer och just nu läser jag Joyce Carol Oates "Blonde" som bygger på hennes liv.

 Michelle Williams gjorde rollen jätte bra och var väl så lik man kan blir orginalet. Handlingen i filmen bjöd på lagom med drama, skratt, vackert bildspel men även en liten klump i magen när man förstod hur olycklig Marilyn var mestadels och så trasig människan var i själen. Har inte kommit så långt i tegelstenen "Blonde" och det är fortfarande hennes barndom som tas upp, men det är långt ifrån en feel-good bok.
 Blir lite illa berörd och tycker mig se vissa likheter till Britney Spears när det gäller den enorma berömmelsen och hur svårt det måste vara att leva ett normalt liv, till tablettmissbruk, dåliga förhållanden, psykisk ohälsa med mera... Vi vet ju hur det slutade för Marilyn för exakt 50 år sedan och man var lite orolig för Britney ett tag men nu verkar hon må bra.

Kul var att se Emma Watson i en annan roll än "Hermione" =).
Ett + för att filmen var lagom lång (1.40) jobbigt annars med långa filmer som har så mycket dötid som hade kunnat klippts bort.

Idag är det fredag *halleluja*. Blir en hemmakväll i soffan vilket jag verkligen ser framemot:)
Inte bara min älsklingsserie "Vampire Diaries" utan ikväll börjar även nya säsongen av "Big Love" -kan knappats bli bättre.

Imorgon blir det förhoppningsvis en långpromenad i något naturskönt område här runt om kring. Längtar efter att gå ut och gå i naturen och andas frisk luft, börjar ju så sakta med säkert bli bättre...
 -Om nu inga stormar sätter stopp för det haha. För fy farao vad det blåser! Både igår och idagmorse hade jag motvind typ hela vägen till stan och är helt slut när jag kommer fram *puh*.

Skulle ringa till doktorn idag för att höra om de senaste provresultaten. Men med tanke på dagens datum avvaktar jag. Skulle det inte vara något bra vill jag inte få beskedet idag...

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh vill också se den! Blev sugen nu så får bli biljetter till imorgon om det finns=))

2012-01-13 @ 15:10:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0