Hej då julen...

Då var det dags att ta bort julen. Lika sorgligt varje år. Vart tog julen vägen? Visst jag har haft uppe julpyntet i 1,5 månad och granen har varit grann och fin i hela 3 veckor men det känns ändå som att julen försvann så väldans fort... Kanske för att julstämningen bara kom vid korta små tillfällen men inte höll i sig hela julmånaden som jag velat. Ingen snö och knappt kallt så det gjorde inte saken bättre. Fast förra året klagade jag på att det var för kallt och snön var för isig...
Men det känns likadant varje år så det är bara att vänja sig.

     

Men bäst var den nyöppnade Disneyaffären jag upptäckte i Köpenhamn när jag var där för det årliga julbesöket.
Fick faktiskt köa någon minut för att komma in!
Där fanns mycket fint som jag gärna hade satt upp på min önskelista. Om jag varit typ 7 år ;P

  

Men nu ska jag med vemod lägga ner allt mitt julpynt i sina kartonger och ställa ner dem i den mörka källaren där de ska stå i typ 11 månader.  Känns inte som att det var så värts länge sen jag storstädade och pyntade och hade mig. Och nu ska allt bort=(
 Och granen som står så grön och grann i stugan ska klippas ner och delarna ska ner i en svart sopsäck och bäras ner till soprummet. Visst har den barrat lite men inte så farligt, bara de nedre grenarna lite. Tröttsamt med folk som får värsta dåndimpen så fort granen börjar fälla några barr och slänge ut den på en gång.

Visst jag kan vänta tills nästa vecka när det är tjugondagknut och då egentligen julen ska ut. Men nu när jag är lite långledig är det lika bra att göra det nu.
 Om jag inte mår alltför mycket sämte *hoppas inte*.

Nej det är sorligt att julen är slut eftersom det är min favorit högtid. Men nu får det sättas upp nya gardiner och köpas massor med tulpanbuketter och städas och göras fint. Då blir jag säkert glad igen=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0