Födelsedagshelg

Firade min älskade mamma i helgen=) I lördags tog vi långpromenad i Pålsjö Skog och sen blev det lite handling på Maxi.
 Dock hade de slut på landgångsbröd så vi fortsatte till Ica butiken på Drottninghög. Men nepp, inte där heller.
Fick köra till närmsta stormaknad så det blev Coop vi Väla. Tur man har bil... Där fanns det i alla fall.
 På kvällen beställde vi hem pizza. Riktigt länge sen och det var verkligen gott. Mös med Mizzi i knät resten av kvällen ♥

 På söndagen uppvaktade jag mamma med presenter. Bara en månad sen det var julafton men hon hade önskat sig några saker som hon fick + en överraskning. Och det var i form av en upplevelse, nämligen biljetter till SvansjönMalmö Opera :) Hon blev både överraskad och glad, och det ska bli skojj att klä upp sig och gå och titta på balett:)

 Vet inte hur och varför idén föddes men jag gick in på Malmö Operas hemsida och tittade vad de hade på sin repetoar. Opera är inget för mig men balett kan jag uppskatta (inte för att jag har så stor erfarenhet av det dock) och när Kungliga Baletten skulle göra ett exklusivt gästspel tillsammans med HSO så får man visst passa på.
 Gick dock och fudnerade på det under någon dag och när jag skulle boka så var givetvis alla biljetterna slut.
 Mailade och ringde men de sa att alla tre föreställningar blivit uppbokade fort och att jag fick hålla koll på hemsidan om det blev någon plats ledig.
 I måndags var det ju min lyckodag med en massa andra saker så på eftermiddagen gjorde jag ett nytt försök och ja, två platser fanns då lediga! *tadaa* så snabbt fram med kortet och klicka hem dem=)

Sen började vi med smörgåstårtorna men då såg vi att det hade börjat snöa och det var stora härliga flingor. Så det fick bli en morgonpromenad och det var ljuvligt =) Längtat efter snön!
 Sen gjorde (jag) smörgåstårtorna. En med lax och räkor och en med skinka och frukt.
Jag hade övertalat mamma att hon skulle ha kalas, hon fyllde ju trots allt jämnt och är det något höstens tragik lärt mig är det att ta vara på varje tillfälle. 

Så bröderna med familjer kom och av min ena bror fick hon även biljetter (en till mig också=) till "En midsommarnattsdröm" här på Stadsteatern.

 Blev dock extremt trött sen och hade 1000 gånger hellre velat vara kvar hemma hos mamma och Mizzi. Men det var bara att ta mina väskor och ge mig ut i kylan. Handlade mina veckoinköp på Maxi och sen körde mamma mig hem. Hade städat innan jag gav mig iväg i lördags så det var riktigt skönt att komma hem och inte göra ett jotta.
 Slökollade på TV innan jag somnade i soffan *zzz*

Nu har jag ätit en bit smörgåstårta som jag tog med som doggybag så nu ska jag försöka uthärda eftermiddagen.
 Hade en intensiv och ansträngande dröm som var så verklig att det snarare kändes som att resten av helgen var drömmen. Handlade om att Eniro skulle öppna upp på nytt i hbg och det företaget jag jobbar på nu hade startat ett samarbete så jag var i de gamla lokalerna på Prästgatan (som de dock gjort om en aning och fikarummet var som ett rum på typ Tropikariet med vattenfall och massa växter och fuktigt och varmr haha) och jag skulle sitta på mina uppdrag jag har idag + på 118118 och eftersom jag redan jobbat på eniro tyckte dem inte jag behövde någon utbildning utan att det var bara att köra på. Så i natt har jag hållt på och rabbla kortkommandon och erbjudit koppling och sms... no wonder my head's lite chewing gum today...

I dag blir det direkt hem. I morgon är det min mammas födelsedag så då ska vi ut och äta på Le Cardinal!
 Jag bjuder så klart=) Haha eller ja, jag utnyttjar mitt presentkort på 500:- jag vann här på jobbet för typ ett år sedan och som snart går ut=) Har ett på Wallmans också som jag inte heller utnyttjat ännu, men det varade ett tag till.

BTW: någon som förutom svenska även talar norska, danska eller finska (flytande i tal och skrift) och vill ha ett kundtjänstjobb? I'll fix *:D

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Carro

Oh så goda de ser ut och så sugen jag blev på smörgåstårta nu! Du funderar inte på att bli konditor eller något liknande så du kan få använda dina konstnärliga talanger och kanske göra fantastiska smörgåskreationer dagarna i ända? =)

2012-01-23 @ 15:49:45
Postat av: Henrietta

Haha nja, kan vara kul att göra ibland men inte 5 dagar i veckan=) Du vet hur fort jag tröttnar på saker och ting:P

2012-01-23 @ 17:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0