Nostalgi

I helgen blir det fest hos en kompis som lånat sin kusins stora hus. Någonstanns i i Mölle-trakten ska vi vara och det ska bli skojj! Vi är några som även ska sova över där så det blir nog en rolig weekend=)
"Temat" för festen är Back to the 90's (eller the goldenyears som vi också kallar denna tidsepok) men jag hoppas att det inte innebär att vi förväntas ha pentabyxor, buffaloskog och magkorta tröjor:P.
Tror vi satsar mest på musiken, för där finns många guldkorn men minst lika många *wtf's*.

Har därför suttit och youtubat gamla musikvideos och oh my god som det väcker minnen till liv!

Känns som igår när mans stod där med hopprepen och mimade framför spegeln. Eller när man var hemma hos en komis och satt i dennes rum och bläddrade i Frida och Okej tidningar, lånade varandras cd-skivor och spelade av dem på kassettband. Och sist men inte minst discona hos Kjell i Källaren (nej det var inget perverst, det var Dalhemsskolans discon=)
Där stod man i en hörna med tjejkompisarna och fnissade och killarna stod i andra änden av rummet (inte riktigt samma sak på discona man är på nu haha). Om en kompis var kär i en kille gick några av oss fram med händerna fulla med popcorn som vi släppte över den stackars killen och sa "xx hälsar".
Man tittade på Blossom och Clarissa, Vänner & Fiender och Skilda Världar.

Är så glad att jag växte upp och fick vara barn på 90-talet. Skulle för allt i världen inte vara det nu. För första gången i mitt liv yttrar jag därför frasen "det var bättre förr".
En del av mig ler åt minnena men samtigt är det faktiskt lite ledsamt och vemodigt. Tider som har flytt och aldrig kommer åter... Barndomens glada dagar, alltid i mitt ♥.






Kommentarer
Postat av: Mikaela

Åååå vilka minnen! Önskar jag också hade kunnat komma ni kommer säkert ha jätte roligt. Eli hade tydligen letat fram sina Absolute Music hehe. Hälsa alla, kramis

2012-02-03 @ 15:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0