Slottsliv

Galan i fredags var riktigt rolig och verkligen lyckad! 
 Det blev en lååång kväll men den var på många sätt och vis minnesvärd.

I lördags gick jag och mamma en mastodont promenad. Jag var hyffsat trött men bara lite bakis (wow!) men ca två timmars promenad i ett väldigt kyligt väder gjorde susen :)

Började vid Hittarp och gick längs stranden. Öresund hade fryst till rejält! Trotts många och varma plagg blev det till slut lite väl kallt så vi begav oss upp på stigarna ovanför stranden. Kom fram till Kulla Gunnarstorp, slottet som tronar upp sig över byggden mellan Hittarp och Viken och som jag sååå gärna hade velat kalla mitt hem. Har en förkärlek till slott med tinnar och torn=) Och varför då inte ett litet slott från 1500-talet med en underbart vacker slottspark. Vi tog oss upp dit och gick runt slottet. Man kunde gå förvånandsvärt nära och hästarna som gick där kom fram och ville bli klappade.
Fick lite julstämning *haha* eftersom det var snöigt och isigt men också för sjölva slottsmiljön med hästarna m.m. Fick påminna mig om att det inte riktigt var läge att få julstämning :P
Det blir verkligen en utflyktsmål till sommaren. Slottsparken och skogen runt om måste vara ännu mer sagolik då!

  

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0