Paradise-Kryssningen

Jag överlevde kryssningen! Nätt och jämnt haha=)
Allt gick bra med resan, flygbussar och flyg och tunnelbana m.m :)
När vi kommit fram till huvudstaden började vi med lunch på Scandic Sjöfartshotellet där vi mötte upp en från Birka Cruises som skulle guida oss.
Sen gick vi till kontoret och fick se hur det såg ut där och hur arbetade. Blev lite möten och informations flow innan det var dags att gå ner till incheckningen där vi fick stå bredvid och titta på hur det gick till.
 Väl ombord på båten blev det snacks och bubbel. Sen gick vi till våra hytter och bytte om och fräschade upp oss.
 Hytterna lottades ut mellan oss och en fick DeLuxe hytten så vi möttes upp där innan middagen för lite mer bubbel:)

Tre rätters kryssningsmenyn avnjöts vid kaptensbordet (fint ska det vá!) och efter ett par timmar där gick vi till Yacht Club Bar där vi bjöds på drinkar och sen blev det Club Copacabana där vi hade roligt åt de som uppträdde på karaoke scenen =))

Kvällen avslutades på Beach Cluben uppe på däck 10. Blev dansgolvet någon timme och ytterliggare några drinkar :P

So far-so good.

Vaknade vid 4-tiden på morgonen av att det gungade. Fick inledningsvis lite panik för va fan ska man göra? Funderade på om jag skulle ta på mig och gå upp och ut på däck. Men jag avvakta och satsade på sängliggande, tänkte att huvudet på kudden var nog det bästa för alternativet. Lyckades somna om och när vi väl var inne i Ålands skärgård slutade det gunga. Åt frukost i lugn och ro och kände mig helt bra.
 Dock började det igen när fartyget började ta sig tillbaka till Stockholm. Någon timme när vi var mitt ute på Östersjön började det igen. Jag hade fått en gratis massage som lottades ut och när jag väl låg där och blev masserad så märkte jag inte så mycket att det gungade. Me när jag sen var i omklädningsrummet och hade bytt om fick jag rusa in på toaletten och sen (efter en vinglig färd in på tax-free) blev det vila i hytten ett tag=)

Sen blev det lite mer visning av båten och sen lunchbuffé. Sen var resan slut och efter en liten stund i Stockholm begav vi oss till Arlanda. Var hemma strax efter 22. Och man var sååå trött!

Verkligen en jätte rolig resa. Skönt med ett avbrott från vardagen. Kul att se båten och allt nu när man sitter och bokar resor och har sig om dagarna. Ingen kryssning jag kommer åka på igen i första taget men nu blev man bjuden på exakt allting så då klagar man inte,
Men det bästa var ändå resesällskapet. Vi hade hur roligt som helst och jag är glad att jag reste med just dessa 6 härliga tjejer:D


    


Jag och Gabriella bad en man ta foto på oss. Det var lättare sagt än gjort! Han fattade inte vad han skulle göra för och efter en stund gav vi gav upp. När vi gick in och tittade igenom bilderna höll vi på att dö av skratt!!!

   

Lite av hur det såg ut på båten=)
 

När jag gick och la mig efter partykvällen slog jag på tvn för att se vart Birka Paradise befann sig.
Fick titta till ett par gånger för att försäkra mig om att jag inte såg i syne. Verkade som att vi hamnat lite ur kurs haha. Men jag antog att den inte riktigt stämde och gick och la mig istället=)



Kommentarer
Postat av: Mikaela

Ahh Cosmos=) Då kan det aldrig bli fel:P

2012-02-21 @ 19:16:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0