Dan före dan (och kanske före dan före dan före dopparedan)

Om en vecka är julen över och man sitter här på jobb igen efter ledigheten. MEN jag ska inte ta ut det tråkiga i förskott utan passa på att njuta nu dessa 4 dagar som är kvar till själva julafton och sen bara njuta ännu mer de tre juldagarna!!
 Har försökt göra något juligt varje dag nu senaste tiden för att komma "in the Christmas spirit" men det känns som att den lilla julkänslan man hade fått försvann samtidigt som snön.
Idag har jag i alla fall inhandlat de sista klapparna så nu är jag fäääärdig! Blev färdig lite tidigare så kom till jobbet tidigare men då hinner jag ju sitta och skriva ett inlägg här och det blir ni väl glada över? =-)
 
Gårdagen var ingen direkt höjdare, hände en del saker som jag inte var beredd på som satte saker och ting ut balans. Som att ett spöke från det förflutna helt plötsligt dyker upp efter ett par års tystnad och sätter världen i gungning, och inte på ett positivt sätt....
I mose när jag vaknade hann jag för typ en halv sekund tänka "oh va skönt, allt var bara en mardröm", innan verkligheten brutalt sköljde över mig och gav mig en kalldusch till uppvaknande när jag insåg att saker och ting faktiskt hände igår och saker och ting gick som det gick...
 
Vid sånna tillfälle är jag så sjukt tacksam att jag har så fina vänner som man kan beklaga sig få och få peppning ifrån. Det har tagit tid men känns som att jag nu vaskan bort allt skit och fått fram de verkliga guldklimparna att behålla!!!
 
Sitter och väntar på att vi ska få julklapp från jobb, men det kanske inte blir något så som läget ser ut här. Julfesten på Julgalan var kanske en julklapp för det kostade ju nästan 1000:-/person. Oh well, vi fick ju chokladkalendrar och jag har inte öppnat några luckor på min än så jag kan ju alltid tröstäta 24 bitar på en gång :))
 
Imorgon: Jordens undergång? Passande att det är vintersolstån just den dagen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0