Bilder från Barcelona del 1

När jag landade på Barcelonas flygplats på torsdagskväll i den klibbiga värmen tog jag flygbussen direkt in till Plaza Cataluña där Elena väntade. Eftersom det var El Clásico mellan Barca och Real Madrid på Camp Nou (no wonder att det  var sjukt mycket trafik!!) så gick vi till en bar för att titta. Åt tapas och drack öl och njöt av att resan och allt gått bra=) På fredagen tillbringade vi några timmar på stranden. Var mest i vatten för det var 35 grader och då är Medelahavet the place to bee!
Sen var vi hemma och softade en stund och åt och drack innan vi gjorde ve oss och tog metron in till centrum. Gick längs Ramblan och sen in i Barrí Gotic. 
 
 

Jag läste ju, för inte så länge sedan, "Katedralen vid Havet" (La Catedral del ar) av Ildefonso Falcones som utspelas i Barcelona på 1300-talet och handlar om hur de bygde Santa Maria del Mar. Vet inte att jag uppmärksammade katedralen sist jag var i stan men nu när jag läst om den så ville jag såklart se den,
Tadaaaa
 
       Sen rådde det inga tvivel om var vi skulle börjafestandet. Nämligen på min favortibar i Barcelona -Princesa 23. Det blev en del superdelish mojitos och vi delade lite tapas med Elenenas vänner som kom dit och mötte upp. Det blev väldigt internationellt med folk från Sverige (jag), Ryssland, Ukraina, Peru och Spanien. Märkte att jag kom in i spanskan mer och mer när jag var där och de försökte öva på sin engelska. Väldigt spanglish!                   
Efter några timmar drog vi vidare mot klubbarna vid stranden. Vi stod på VIP listorna både på Shôko (vem minns inte min sista partynatt där sista natten i Barcelona 2008 haha) och Opium. Men det var så sjukt mycket folk så till och med VIP-kön var hur lång som helst. Elena frågade om jag ville se en annan sida av Barcelonas nattliv istället. Visst! sa jag utan att veta att det skulle bli en av de galnaste partynätterna ever!
      
      Vi begav oss till bort till Port Olimpíc och the boardwalk längs med stranden. Det var typ 400 meter fullt med barer och små klubbar. Men det var inte bara till att gå in utan man skulle förhandla med inkastarna som stoppade oss och ville ha in oss. Det var inte bara gratis inträde vi ville ha utan även shots och drinkar. Och det fick vi. På varje ställe. Ni kan ju tänka er att det blev roligare och roligare! När vi sedan går ut från en bar och hinner gå några steg kommer några "ambulansmän" utfarande från en bar bredvid, blåsande i visselpipor, slänger upp Sandra på deras bår och kör in henne på baren. Vi andra står chockade kvar  innan vi brister ut i gapskratt och springer efter. De tar upp henne på bardisken och visiterar henne och hon får dricka "medicin". Bartendrarna var utklädda som operationspersonal och sjukskötorskor och hela stället var galet.
                   





Det hände så många fler galna saker den natten och vi dansade alla som galningar vilket resluterade att vi alla hade sår och blåsor på fötterna när det var dags att traska hem. Eftersom det var fredag hade metron stängt mellan 2-5 så vi åkte hem strax efter 5 och var inte i hemma förrän 6....
Jag träffade de roligaste människorna och hade hur roligt som helsk! All sorg och bekymmer de senaste veckorna var som bortblåsta och jag njöt av livet!

Så glad över att ha fått vara här och dessa uppleverlser ska jag plocka fram when it's cold and dark! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0