Zzzleep

Dålig uppdatering men så blir det ibland. Haft mycket att göra på jobb och fsen är det oftast ull rulle efter också :)

Det jag längtar efter mest just nu är en hel natts sömn. Ge mig 9-10 timmar. Men kommer man hem sen eller inte lägger sig i tid och klockan ringer aaaalldeles för tidigt så är det svårt att komma ur den vanan.

Fast även om jag försökt lägga mig i tid så vaknar jag ändå på natten. Och är det inte drömmen eller diverse tankar som väckt mig är det en kraftig krock typ utanför fönstret!

Det var det som hände i lördagsnatt. Var ute och blev firad i fredags så på lördagskvällen skulle jag bara vara hemma. Kollade film och gick och la mig vid halv 2. Hade inte riktigt somnat när jag hörde något som jag först trodde var mindre lastbil som körde över ett gupp och tappade sin last med typ plasthinkar eller konservburkar som vältes ut över gatan. Ungefär så lät det. Hade tidigare stört mig på grannar som sjöng karaoke och festprissar som väsnades utanför så nu var det typ "va fan håller de på med "och "nu får det vara nog!".

Gick in i vardagsrummet och tittade ner på gatan. Det första jag såg var vad som såg ut som ett hemmabiosystem med en massa högtalare som låg nedanför. Tittar sen ner mot korsningen och fick då en mindre chock. Det var inte riktigt vad jag väntat mig. Vid korsningen stod det nämligen två bilar huller om buller och på gatan låg det fullt med bildelar. Hann tänka om jag skulle ringa 112 men när jag tittade på huset mittemot stod där flera med telefoner vid örat och tittade på förödelsen.

 Sen satt jag (och Mizzi) på första parkett i fönstret och tittade på räddningsarbetet. En brandbil hade satt på strålkastare så det var ljusare än mitt på dagen. Men det var först efter ca 15 minuter när brandmännen började ta loss taket på den ena bilen som jag insåg att folk hade blivit skadade. Var ju ett par människor utanför bilarna så jag trodde att de själva lyckats ta sig ut.

Mycket folk kom dit och typ alla boende stod i fönstren.

Nästan två timmar senare var allt uppstädat, folk hade gått hem igen och det såg ut som att ingenting hänt (förutom att trafikskyltarna som hade blivit nermejade var borta).

Hittade ett klipp där någon filmat här på mediabasen.

Och här fångade jag en del av förloppet:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0