Sista fredagen i april.

Tänkt att förra fredagen vid den här tiden hade jag precis ätit en smarrig nutella crêp och befann mig i Jardins du Luxembourg där jag satt på en bänk i solen och tittade på barnen som lekte med små seglbåtar i den stora dammen.
Nu har jag precis haft lunch och jag satt ute på gräsmattan med en kollega och åt min medköpta pastasallad. I morse när jag gick hemifrån så var det jätte varmt och jag svettades i min vinterjacka men jag har bestämt att jag inte ska byta till vår jacka/skor förrän 1a maj! Och det var tur för moln har dragit in och det var inte så jätte varmt längre...

I dag bokade jag en semesterresa=) Blir som vanlgit en liten tripp upp till Stockholm :) Hör ju sommaren till. Hittade ett mysigt hotell på Östermalm och hyffsat billiga tågbiljetter så det var bara att tuta och köra. Vill inte boka in en massa på semestern utan mest bara ta dagen som den kommer. Har i och för sig en massa saker på "the 2 do list" men ska även klämma in att bara göra absoult ingenting. Vilket kommer bli svårt för jag tycker inte om att bara slöa bort tiden. Men en och annan timme i hängmattan i kolonin kommer det bli!

Bild på Luxembourgträdengården, som dock inte jag tagit men det såg exakt likadant ut där förra fredagen... Vaaarmt och skönt.



I dag ska jag göra focaccia som sedan ska avnjutas framför Vampire Diaries -min absoluta favoritserie. Sen ska jag titta på Revenge och Game of Thrones som jag spelat in i veckan. Så fredagskvällen spenderas framför TV. 100% garanterat med Mizzi i knät eftersom hon är värsta klistret på mig nu... Hon är en periodare och har nya sovställen hela tiden men det är väldigt, väldigt länge sedan hon sov i min säng. Men nu är hon där både när jag somnar och vaknar, det lilla livet :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0