pÅsK

Den underbara ledigheten är slut och nu är man tillbaka på jobb. Tur att det är skit väder så man slipper må dåligt över att man sitter inomhus. =)

I fredags tog jag mitt pick och pack och min katt och flyttade hem till mamma över helgen. Söndagkväll tog jag picket och packet och katten och flyttade hem igen. Skönt att ha sitt barndomshem att vila upp sig i emellanåt.
För det är vad jag gjort. Njutit av ledigheten och försökt vila så mycket som möjligt, både fysiskt och mentalt.
Hade ju tänkt vara en hel del i kolonin och fixa med allt som ska fixas nu när våren stundas. MEN när man vaknade på påskafton så snöade det så där föll de planerna. 
Åkte istället ner i stan för ett nytt besök hos frisören. Var ju och klippte mig och slingade håret i torsdags. Blev inte nöjd om man säger så så ringde på lördag och fick komma igen. Efter lite justeringar blev det bättre men det var inte vad jag betalde 1200 spänn för.... Äsch, orkar inte tänka på det mer. Det har upptagit för stor del av mina tankar redan. Ska avvakta.

Har gått långpromenad i skogen och plockat några vitsipporr. Det hade dock inte blivit helt vitt på marken av dem ännu. Kändes lite skumt att det var snö dagen innan och sen dagen efter var det strålande sol om man plockade vårblommor. Aprilväder is all I say=)(=

Bild nedan på mitt påskris. Inte lika mycket djungel-feeling i verkligheten dock :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0