Trettondagsafton

En afton idag men inte jul- och inte nyårs-. Men om det var ny de tre vise männen kom (och varför var Maria o/co kvar i stallet  itvå veckor efter födseln? kom de inte försent till skattskrivningen då?) borde det vara nu man får presenter? Äsch, får väl köpa till mig själv helt enkelt:P

I går började jag bli sjuk igen=( Har inte blivit helt frisk från den sjuka som bröt ut den 14e men nu känns det som att man är tillbaka på ruta 1 igen.... Hatar att vara sjuk!

Och regnet det bara öser ner. Vill hellre ha snö. Varför har det inte snöat något? Vet att det kom lite snö i början av december men just den dagen var jag I Lund och när jag kom till hbg på kvällen hade snön hunnit försvinna.

Hade jag orkat och känt för det hade jag gått en runda i stan efter jobb och shoppat lite. När jag ändå inte slutar så sent så affärerna hinner stänga. Vet inte varför jag föredrar stan när jag har Väla så nära jobb. Men är jag i stan kan jag lätt och snabbt ta mig hem (gå), går jag på Väla måste jag först vänta på buss, åka ner i stan och sen. Känns som att det är mer ansträngande=)

Nej, blir en runda inom apoteket och inhandla ny termometer samt värktabletter. Sen kanske OJ och köpa något gott till middag. Och marienerade vitlöksklyftor! Härom veckan tog jag ju rå vitlök som jag delade i små bitar och svalde men det smakade ändå allt annat än gått (fattar inte hur smaken kunde stanna kvar i munnen när jag bara svalde dem...). Så nu får det bli marinerade som man kan kränga i sig lätt!

Nu är lunchen slut och så är mina tacofärsfyllda paprikor. Första gången jag gjort den rätten själv. Gott med enbart grönsallad med avokado till.

ja det var väl det för den här gången....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0